علت ثابت ماندن وزن نوزاد
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

علت ثابت ماندن وزن نوزاد و راه های درمان آن  

اگر نوزاد شما که از شیر مادر تغذیه می کند وزن نگرفت چه کاری باید انجام دهید؟ اکثر نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند، در یک الگوی ثابت و مورد انتظار ، تا زمانی که به خوبی تغذیه می شوند، وزن می گیرند. اما اگر خودتان به نوزاد شیر می دهید و او به آرامی یا به طور غیر مداوم وزن اضافه می کند، ممکن است به اندازه کافی شیر از پستان مادر نمی گیرد.ثابت ماندن وزن نوزاد

تغذیه مناسب، قطعا برای رشد و پرورش نوزاد ضروری است. اگر فکر می کنید که نوزاد شما به اندازه مورد انتظار وزن نمی گیرد، در این مطلب در مورد اینکه به دنبال چه باشید و چه کاری باید انجام دهید راه هایی آمده است.

آیا مهم است تعیین کنیم که آیا کودک با مشکل افزایش وزن مواجه است یا خیر ؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع، نگاهی به رشد طبیعی نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند، می اندازیم. در این مطلب مهم از نمناک یک طرح اولیه سریع از بعضی از چیزهایی که هنگامی که کودک به خوبی رشد نمی کند، و باید به آن ها توجه کرد آمده است.

افزایش وزن معمولی برای نوزادی که از شیر مادر تغذیه می کند:

همه نوزادان با روند خاص خود رشد می کنند، اما افزایش وزن کودک باید دنباله رو یک الگوی نسبتا ثابت باشد. نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می شوند، در طی هفته اول می توانند تا 10 درصد از وزنی که هنگام تولد داشتند را از دست بدهند سپس با گذشت دو هفته از تولد، باید وزن از دست دفته خود را دوباره به دست آورد.

پس از آن، برای سه ماه آینده یا بیشتر، نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند باید در روز حدود کمی افزایش وزن داشته باشد.البته، هر نوزاد تازه متولد شده متفاوت است و بعضی از بچه ها معمولا نسبت به دیگران کند تر رشد می کنند.

بنابراین تا زمانی که نوزاد شما به خوبی شیردهی شود و معاینه سلامتی او را به عنوان هدف قرار دهید، ممکن است که افزایش وزنِ کمتر او مهم نباشد.

علت نگرانی:

افزایش وزن بهترین چیزی است که نشان می دهد یک نوزاد شیر مادر را به اندازه کافی دریافت می کند.هنگامی که کودک وزن کمتری نسبت به وزن مورد انتظار دارد، می تواند بدین معنا باشد که به اندازه کافی شیر دریافت نمی کند.

اگر نوزاد تازه متولد شده شما در دو هفته به وزن هنگام تولد خود برنگشت یا بعد از آن به طور مرتب وزن نگرفت، ممکن است نشان دهنده این باشد یک موضوع مانع از دریافت کافی شیر از پستان مادر می شود.

استفاده از ترازو در خانه ؟

وزن کردن نوزاد خود در خانه، جایگزین بردن نوزادتان نزد متخصص اطفال نیست.با این وجود، می تواند راهی عالی برای همکاری با پزشک فرزندتان باشد تا اطمینان حاصل شود که فرزند شما از نظر مقدار وزن به سلامتی رسیده است.

افزایش وزن سریع نوزاد
ثابت ماندن وزن نوزاد چه علتی دارد؟
دلایلی که ممکن است نوزاد شما به علت آن وزن نگیرد و ثابت بماند

دلایل متعددی وجود دارد که چرا نوزاد شما به اندازه کافی شیر از پستان مادر دریافت نمی کند، تا به طور مداوم افزایش وزن داشته باشد.

برخی از موارد عبارتند از:

 گرفتن ضعیف پستان :

گرفتن خوب پستان به کودک شما اجازه می دهد تا شیر مادر را از سینه شما بیرون بکشد بدون این که خسته شود. اگر کودک تان به درستی قادر به گرفتن نباشد یا فقط به نوک پستان دسترسی داشته باشد، نمی تواند شیر مادر را به خوبی دریافت کند.

شیردهی نامنظم:

شیردهی نوزاد تازه متولد شده باید حداقل هر دو تا سه ساعت در طول روز و شب، برای 6 تا 9 هفته اول باشد.اگر او بیشتر شیر خواست، سینه را به او بازگردانید.





:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : رامش
ت : سه شنبه 26 تير 1398
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی